ASSALAMUALAIKUM..


tudiaa dh berhabuk dh dinding nie..nk wat gena kan..x dan..ok2..kali nie nk ckap pasai MASA.


Seringkali kita mendengar ungkapan 'masa itu emas'...  Ya, bagi mereka yang tahu menghargai masa, mereka tahu betapa berharganya setiap saat yang berdetik di dalam kehidupan mereka... Se-olah2 jika satu saat dibiarkan berlalu pergi tanpa pengisian, maka hilanglah benda paling berharga di dalam hidup mereka kan...


Saya seorang yang sangat pentingkan masa... Jika seseorang tu nak berjumpa saya pada jam 8 pagi, maka jam 6 pagi saya sudah sampai... Ok, saya tipu! Tidak adalah seawal itu saya akan terpacak di tempat yang dijanjikan...  Saya seorang yang sangat pantang jika orang itu lewat tiba di tempat yang dijanjikan seperti masa yang ditetapkan... Oleh kerana itu, saya akan cuba sedaya upaya untuk tiba pada masa yang ditetapkan kerana saya amat memahami perasaan orang yang terpaksa menunggu jikalau saya lewat dari masa yang ditetapkan...walaupun mereka sering ungkapkan 'janji melayu'..no! saya tidak suka pada janji melayu..x suka! huhuu...sorry....


Kita kena berubah untuk mendisplinkan diri kita dengan masa yang kita ada 24jam sehari-hari.Agar masa kita tidak dibazirkan dan dipersolakan pada hari akhirat nanti. Peringataan ini untuk diri sendiri juga yang kadang2 juga terbabas dengan masa. Semoga Allah memberi taufik kepada kita untuk belajar menghargai dan menepati masa....



1 comment:

  1. Hello, do you know the parity in your wallet? Pause! What confronting trouble in looking at the wallet balance on Blockchain? Under such basic circumstances, don't hesitate to dial Blockchain Customer Support +1800-665-6722 and get the appropriate arrangements from one of the individuals from the group of officials. You can likewise ask the nitty gritty data about this blunder. The experts settle your issue right away without taking much time of the clients.

    ReplyDelete

ASSALAMUALIKUM,,DAH BCA EA??. TINGGALKNLAH KOMEN YE..SATU PN JADI LAH..HIK3,,SYUKRAN^___^